Ikääntyneet

Ikääntyneiden asiakasneuvonta

Sosiaalihuollon asiakasneuvonta on ensimmäinen kontakti, kun tarvitaan tietoja ikääntyneiden palveluista. Asiakasneuvonnasta saa tietoa, ohjausta ja neuvontaa oman hyvinvoinnin edistämisestä, varhaisen tuen palveluista ja kotiin annettavista palveluista kuten kotihoidosta sekä asumispalveluista. Ohjaamme tarvittaessa oikean palvelun piiriin.

Palvelemme puhelimessa arkisin klo 9-14. Puh. 05 220 6000

Voit varata sinulle sopivan soittoajan sähköisessä Asiointipalvelussa.
Tarvitset kirjautumiseen pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

Lisäksi voit ottaa yhteyttä sähköisesti, yhteydenottolomake löytyy osoitteesta https://www.kymenlaaksonopastin.fi/

Vireyttä seniorivuosiin -ravitsemusportaali

Hyvinvointia edistävät keskustelut ikääntyneille

Kymenlaakson hyvinvointialueen ennaltaehkäisevät palvelut tarjoaa yli 65-vuotiaille hyvinvointia edistävän keskustelun, jonka tavoitteena on edistää ikääntyvän kuntalaisen hyvinvointia, toimintakykyä ja terveyttä. Keskustelussa pohditaan yhdessä nykyistä tilannetta ja tulevia tarpeita.

Keskustelu käydään luottamuksellisesti puhelimitse tai kotikäynnillä. Palvelu on maksuton ja se on tarkoitettu kymenlaaksolaisille, jotka eivät ole vielä Kymenlaakson hyvinvointialueen säännöllisten ikääntyneiden palveluiden piirissä.

Keskustelu voi liittyä muun muassa:

  • Arjen sujuvuus
  • Asuminen
  • Liikunta ja harrastukset
  • Ravitsemus
  • Terveys
  • Turvallisuus
  • Ikääntyneiden palvelut

Varaa aika puhelimitse 05 220 6150

Soittoaika on arkisin klo 9–11. Voit jättää soittopyynnön, jos olemme varattuja.

Varaa aika sähköisesti osoitteessa oma.hyvis.fi

Sähköistä asiointia varten tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Ajanvaraukset löytyvät Ajanvaraus-välilehdeltä.

Valitse Siirry ajanvaraukseen. Valitse Varaa aika -välilehdeltä Ikääntyneidenpalvelut. Hyvinvointia edistävien keskustelujen ajanvaraus on kohdassa Ikääntyneiden hyvinvointia edistävä neuvonta ja ohjaus.