• Suomi
  • Svenska
  • English
  • Русский

ILOISINA PALVELEMME

Kunta on ensisijaisesti palveluorganisaatio, joka tuottaa asukkailleen ja yrityksille palveluja. Sen lisäksi kunta on viranomainen, jonka tekemillä päätöksillä on vaikutuksia ihmisten ja yritysten toimintaan.

Palveluiden merkitys yhteiskunnassa on kasvanut. Yhä suurempi osa työstä on palvelua ja suhteellisesti vähemmän tuotteiden valmistusta. Ei ole vähäinen asia, miten palveluja tuotetaan.

Palvelujen kehittäminen voidaan nähdä kahden akselin valossa. Palvelun tuottavuutta voidaan parantaa yksinkertaistamalla prosesseja ja siirtymällä osin sähköisiin palveluihin. Toinen akseli on palvelu laatu. Tässä tärkeää on asiakkaan kokema laatu.

Me Pyhtäällä pohdimme viime vuonna, mikä olisi hyvä tavoite asiakkaan kokemalle laadulle. Päädyimme siihen, että hyvästä palvelusta jää asiakkaalle hyvä mieli. Hyvä mieli puolestaan syntyy siitä, että asiakasta palvellaan kuunnellen ja asia tunnetaan. Palvelu tuotetaan iloisesti ja ripeästi, ja lupauksista pidetään kiinni.

Näiltä pohjin kiteytimme pyhtääläisen palveluasenteen lauseeseen ”Iloisina Palvelemme, Jätämme Hyvää Mieltä”. Talven ja kevään aikana asiasta kuullaan lisää.

 


Tällä viikolla ohjelmassa:

Maanantai: Aamulla kunnan johtoryhmä. Puolilta päivin kehityskeskustelu. Iltapäivällä vierailu Googlella Haminassa.

Tiistai:  Aamulla palaveri Keihässalmen pakastamoselvityksen jatkosta. Iltapäivällä 3D-keskuksen valmistelukokous, jonka jälkeen yrittäjätapaaminen.

Keskiviikko: Kunnallisalan kehittämissäätiön seminaari Helsingissä.

Torstai: Aamulla viestintätiimi. Muu päivä asioiden valmistelua toimistolla.

Perjantai: Aamulla seutuvaliokunta.

Hyvää viikkoa kaikille!

Olli