Kuluttajaneuvonta

Kuluttajan puolella

Valtakunnallinen kuluttajaneuvonta auttaa kotitalouksia kiperissäkin tilanteissa. Ennen kuin olet tehnyt ostopäätöksen tai päättänyt sopimuksen solmimisesta voit kysyä neuvonnasta esimerkiksi:

  • tietoa oikeuksistasi ja velvollisuuksistasi kuluttajana
  • vinkkejä ja neuvoja ostamiseen sekä tietoa testituloksista
  • tietoa sopimuksen solmimisesta.

Kun olet tyytymätön ostamaasi tavaraan tai palveluun voit:

  • saada apua ongelman selvittämiseen
  • saada tietoa oikeuksistasi ja velvollisuuksistasi
  • saada neuvoja miten edetä asiassa
  • tarvittaessa pyytää kuluttajaneuvojaa toimimaan sovittelijana sinun ja elinkeinoharjoittajan välisessä asiassa
  • saada apua valituksen laatimisessa Kuluttajavalituslautakunnalle.

Kuluttajaneuvonta on valtion järjestämä valtakunnallinen palvelu.
Kuluttajaneuvonnasta saa ohjeita ja sovitteluapua kiistoihin, joissa osapuolina ovat kuluttaja ja yritys.

Yhteystiedot:
p. 029 505 3050
på svenska tf. 029 505 3030
Puhelinneuvonta on avoinna arkisin klo 9.00–15.00.

www.kuluttajaneuvonta.fi