Kuluttajan puolella
Valtakunnallinen kuluttajaneuvonta auttaa kotitalouksia kiperissäkin tilanteissa. Ennen kuin olet tehnyt ostopäätöksen tai päättänyt sopimuksen solmimisesta voit kysyä neuvonnasta esimerkiksi:
- tietoa oikeuksistasi ja velvollisuuksistasi kuluttajana
- vinkkejä ja neuvoja ostamiseen sekä tietoa testituloksista
- tietoa sopimuksen solmimisesta.
Kun olet tyytymätön ostamaasi tavaraan tai palveluun voit:
- saada apua ongelman selvittämiseen
- saada tietoa oikeuksistasi ja velvollisuuksistasi
- saada neuvoja miten edetä asiassa
- tarvittaessa pyytää kuluttajaneuvojaa toimimaan sovittelijana sinun ja elinkeinoharjoittajan välisessä asiassa
- saada apua valituksen laatimisessa Kuluttajavalituslautakunnalle.
Kuluttajaneuvonta on valtion järjestämä valtakunnallinen palvelu.
Kuluttajaneuvonnasta saa ohjeita ja sovitteluapua kiistoihin, joissa osapuolina ovat kuluttaja ja yritys.
Yhteystiedot:
p. 029 505 3050
på svenska tf. 029 505 3030
Puhelinneuvonta on avoinna arkisin klo 9.00–15.00.